sexta-feira, 24 de abril de 2009

DDx


(Courtesy of Heinz E. Lehmann, M.D.)

Uncomplicated Bereavement
Uncomplicated bereavement is not considered a mental disorder, even though about one third of all bereaved spouses for a time meet the diagnostic criteria for major depressive disorder. Some patients with uncomplicated bereavement do develop major depressive disorder, but the diagnosis is not made unless no resolution of the grief occurs. The differentiation is based on the symptoms' severity and length. In major depressive disorder, common symptoms that evolve from unresolved bereavement are a morbid preoccupation with worthlessness, suicidal ideation, feelings that the person has committed an act (not just an omission) that caused the spouse's death, mummification (keeping the deceased's belongings exactly as they were), and a particularly severe anniversary reaction, which sometimes includes a suicide attempt.

Oh, pedaço de mim / Oh, metade afastada de mim / Leva o teu olhar / Que a saudade é o pior tormento / É pior do que o esquecimento / É pior do que se entrevar

Oh, pedaço de mim / Oh, metade exilada de mim / Leva os teus sinais / Que a saudade dói como um barco / Que aos poucos descreve um arco / E evita atracar no cais

Oh, pedaço de mim / Oh, metade arrancada de mim / Leva o vulto teu / Que a saudade é o revés de um parto / A saudade é arrumar o quarto / Do filho que já morreu

Oh, pedaço de mim / Oh, metade amputada de mim / Leva o que há de ti / Que a saudade dói latejada / É assim como uma fisgada / No membro que já perdi

Oh, pedaço de mim / Oh, metade adorada de mim / Lava os olhos meus / Que a saudade é o pior castigo / E eu não quero levar comigo / A mortalha do amor

Adeus.



Boa, Chico.

Nenhum comentário:

Postar um comentário